Salongskedjan Creative Headz lanserar en produktserie, framtagen av erfarna frisörer. Tanken är att ge kunderna de rätta förutsättningarna att lyckas med salongssnygg styling hemma.
Det är de två systrarna Nathalie Akgün och Joceline Akgün som står bakom Creative Headz hårsalonger och nu mera också hårprodukter under samma varumärke. Creative Headz är med sina tio salonger en av Sveriges största salongskedjor och den enda som ägs och drivs av kvinnor.
Tanken att utveckla sina egna produkter föddes under pandemin som fullkomligt lamslog frisörbranschen. Salongerna stod nästan tomma och systrarna valde att satsa på att utveckla en egen produktserie. Så här tre år senare presenterar de produkter som håller hög kvalitet och samtidigt en bra prisklass.
De första produkterna finns på Creative Headz salonger och snart i företagets webbshop.
- Creative Headz Big Hair Don’t Care, 259 kr/250 ml.
En texturspray som precis som namnet antyder, lovar massa volym.
- Creative Headz Clean Me Up, 259 kr/250 ml.
Torrschampo som räddar vilken bad hair day som helst och funkar på alla hårfärger.
- Creative Headz Skalpborste, 169 kr.
En svart skalpborste i mjuk silikon, framtagen tillsammmans med varumärket By Barb.
- Creative Headz Hairclips, 69 kr/2-pack.
Metallclips (också de utvecklade tillsammans med By Barb) som inte lämnar några synliga märken när du tar bort dem.
Vad är dina tankar om Creative Headz produktlanseringar och är det någon av dem du blir extra nyfiken på? Lämna en kommentar vetja!
Lämna ett svar